Skip to main content

About

about

VISION
Leading the management of competent, professional and noble talents through excellence in governance for the sustainability of the university
Menerajui pengurusan bakat yang kompeten, profesional dan bersahsiah mulia melalui kecemerlangan tadbir urus demi kelestarian universiti
 
MISSION
We are committed to planning and implementing structured talent management programs through effective and efficient services towards supporting the vision and mission of the university
Kami komited untuk merancang dan melaksanakan program-program pengurusan bakat berstruktur melalui perkhidmatan yang efektif dan efisien ke arah menyokong visi dan misi universiti
 
MOTTO
"KAMI BERKHIDMAT"
 
OBJECTIVE
 
1. Manage human resources by implementing recruitment, retention and risk management processes through systematic talent management.
Mengurus sumber manusia dengan melaksanakan proses pengambilan, pengekalan dan pengurusan risiko melalui pengurusan bakat yang bersistem.
 
2. Provide quality and customer - friendly services through efficient administration and systematic records management as well as prudent financial management.
Memberikan perkhidmatan yang bermutu, berkualiti dan mesra pelanggan melalui kecekapan pentadbiran dan pengurusan rekod yang sistematik serta pengurusan kewangan yang berhemah.
 
3. Plan and implement effective and efficient security controls through fair and prudent law enforcement.
Merancang dan melaksanakan kawalan keselamatan yang berkesan dan efektif melalui penguatkuasaan undang-undang dengan adil dan bijaksana.
 
4. Manage human resource development holistically to meet the aspirations and direction of the university.
Menguruskan pembangunan sumber manusia secara holistik untuk memenuhi aspirasi dan hala tuju universiti.
 
5. Empower in improving the well -being of staff through professional social development towards creating a smart community and universal prosperity.
Memperkasa dalam mempertingkatkan kesejahteraan staf melalui pembangunan sosial yang profesional ke arah mewujudkan komuniti bestari dan kemakmuran sejagat.
 
CLIENT'S CHARTER / FUNCTION
Pledge and promise to devote all our energy and efforts:
Berikrar dan berjanji akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami :
 
1. Creating an efficient, fast and sophisticated administrative machinery using the latest technology.
Mewujudkan satu jentera pentadbiran yang cekap, pantas dan canggih dengan menggunakan teknologi terkini.
 
2. Manage the recruitment of permanent academic staff categories, loans or contracts (citizens) efficiently and in an orderly manner within six (6) months from the date the application is received.
Menguruskan pengambilan kategori staf akademik bertaraf tetap, pinjaman atau kontrak (warganegara) dengan cekap dan teratur dalam tempoh enam (6) bulan daripada tarikh permohonan diterima.
 
3. To ensure that the promotion of academic staff is carried out in an orderly manner according to the set criteria.
Memastikan urusan kenaikan pangkat staf akademik dilaksanakan dengan teratur mengikut kriteria yang ditetapkan.
 
4. Creating an efficient service system by creating an updated and up -to -date service scheme for all categories of staff.
Mewujudkan satu sistem perkhidmatan yang cekap dengan mewujudkan skim perkhidmatan yang kemaskini dan terkini bagi semua kategori staf.
 
5. Ensure that promotion and disciplinary matters are submitted to the Board within one (1) month if all information is required to be complete.
Memastikan urusan kenaikan pangkat dan tatatertib dikemukakan kepada Lembaga berkenaan dalam tempoh satu (1) bulan sekiranya semua maklumat dikehendaki lengkap.
 
6. Provide equal opportunities to all categories of staff to get the opportunity to undergo training
Memberi peluang yang sama kepada semua kategori staf untuk mendapatkan peluang menjalani latihan
 
7. Implement training programs for University staff regularly within three (3) months from the date of receipt of the application provided they receive complete documents.
Melaksanakan program latihan kepada staf Universiti dengan teratur dalam tempoh tiga (3) bulan daripada tarikh penerimaan permohonan dengan syarat menerima dokumen yang lengkap.
 
8. Manage applications for further studies and scholarship applications within a period of (3) months from the date of application provided that the application submitted is complete.
Menguruskan Permohonan melanjutkan pelajaran dan permohonan biasiswa dalam tempoh (3) bulan daripada tarikh permohonan dengan syarat permohonan yang dikemukakan adalah lengkap.
 
9. Manage seminar/ convocation/ practical training applications within one (1) month if the application is complete.
Menguruskan permohonan seminar/konvokesyen/ latihan praktikal dalam tempoh satu (1) bulan sekiranya permohonan adalah lengkap.
 
10. Manage flight tickets within three (4) weeks if the application is complete from the date of application.
Menguruskan tiket penerbangan dalam tempoh tiga (4) minggu sekiranya permohonan adalah lengkap daripada tarikh permohonan.
 
11. Ensuring safety is always maintained.
Memastikan keselamatan adalah sentiasa terpelihara.
 
12. Enforce the discipline and rules that have been set by the safety laws and regulations applied by the University.
Menguatkuasakan disiplin dan peraturan yang telah ditetapkan undang-undang dan peraturan keselamatan yang digunapakai oleh Universiti.
 
13. Provide traffic control services and ensure the smooth movement of vehicles.
Menyediakan perkhidmatan kawalan lalulintas dan menentukan pergerakan kenderaan bergerak lancar.
 
14. Coordinating parking at University events is carried out so that it is always organized and meets current needs.
Menyelaras tempat letak kenderaan pada majlis Universiti dijalankan agar sentiasa teratur dan memenuhi keperluan semasa.
 
15. Receive each complaint in a friendly and efficient manner, a copy of the complaint will be issued within 3 to 5 minutes.
Menerima setiap aduan dengan mesra dan cekap, salinan aduan akan dikeluarkan dalam masa 3 hingga 5 minit .
 
16. Manage vehicle service travel, employee passes with honesty and trust and issue official receipts of payment within 3 to 5 minutes.
Menguruskan perjalanan perkhidmatan kenderaan, pas pekerja dengan jujur dan amanah serta mengeluarkan resit rasmi bayaran dalam masa 3 hingga 5 minit.
 
17. Prepare and forward reports of accidents, near misses and occupational diseases to the Vice Chancellor and the Johor State Office of Occupational Safety and Health within 72 hours for each incident.
Menyediakan dan memajukan laporan kemalangan, kemalangan nyaris dan penyakit pekerjaan kepada Naib Canselor dan Pejabat Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan Negeri Johor dalam tempoh 72 jam bagi setiap kejadian.
 
18. Serve customers fairly without any partiality.
Melayan pelanggan dengan adil tanpa ada sikap pilih kasih.
 
19. Manage visitor entry in a friendly and efficient manner.
Menguruskan kemasukan pelawat dengan mesra dan cekap.
 
20. Ensure that all letters submitted to the Registrar's Office are responded to within 10 working days (depending on the type of letter).
Memastikan semua surat yang dikemukakan ke Pejabat Pendaftar diberi maklumbalas dalam tempoh 10 hari bekerja (bergantung kepada jenis surat).
 
21. Ensure that emails submitted to the Registrar's Office are responded to within 14 days.
Memastikan email yang dikemukakan ke Pejabat Pendaftar diberi maklumbalas dalam tempoh 14 hari.
 
22. Perform matrix card transactions within 15 minutes without network system problems.
Melaksanakan urusan kad matrik dalam tempoh 15 minit tanpa masalah sistem rangkaian.
 
QUALITY OBJECTIVE
 
1. Ensure that 80% of staff approved for study leave at the doctor philosophy level succesfully complete their studies within seven (7) years.
Memastikan 80% staf yang diluluskan cuti belajar di peringkat doktor falsafah menamatkan pengajian dengan jayanya dalam tempoh tujuh (7) tahun.
 
2. Ensure that at least 90% of the annual employment certificate approved by the central agency is filled.
Memastikan sekurang - kurangnya 90% perakuan perjawatan tahunan yang diluluskan oleh agensi pusat diisi.
 
3. Ensure that at least 90% of staff attend a seven (7) day training and staff development program every year.
Memastikan sekurang - kurangnya 90% staf mengikuti tujuh (7) hari program latihan dan pembangunan staf setiap tahun.
 
4. Ensure that the university board of directors meets at least four (4) times a year.
Memastikan mesyuarat lembaga pengarah universiti bersidang sekurang - kurangnya empat (4) kali setahun.
 
5. Ensure that the road accident index within the campus does not exceed 0.2% per year of the total number of registered vehicles.
Memastikan indeks kemalangan jalan raya dalam kampus tidak melebihi 0.2% setahun daripada jumlah kenderaan berdaftar.
 
6. Ensure that 100% of staff complete the annual performance appraisal report process (LNPT) according to the set period.
Memastikan 100% staf selesai proses laporan nilaian prestasi tahunan (LNPT) mengikut tempoh yang ditetapkan.
  • Hits: 2760