Skip to main content

About

about

VISI
Menerajui pengurusan bakat yang kompeten, profesional dan bersahsiah mulia melalui kecemerlangan tadbir urus demi kelestarian universiti
 
MISI
Kami komited untuk merancang dan melaksanakan program-program pengurusan bakat berstruktur melalui perkhidmatan yang efektif dan efisien ke arah menyokong visi dan misi universiti
 
MOTO
"KAMI BERKHIDMAT"
 
OBJEKTIF
 
1. Mengurus sumber manusia dengan melaksanakan proses pengambilan, pengekalan dan pengurusan risiko melalui pengurusan bakat yang bersistem.
 
2. Memberikan perkhidmatan yang bermutu, berkualiti dan mesra pelanggan melalui kecekapan pentadbiran dan pengurusan rekod yang sistematik serta pengurusan kewangan yang berhemah.
 
3. Merancang dan melaksanakan kawalan keselamatan yang berkesan dan efektif melalui penguatkuasaan undang-undang dengan adil dan bijaksana.
 
4. Menguruskan pembangunan sumber manusia secara holistik untuk memenuhi aspirasi dan hala tuju universiti.
 
5. Memperkasa dalam mempertingkatkan kesejahteraan staf melalui pembangunan sosial yang profesional ke arah mewujudkan komuniti bestari dan kemakmuran sejagat.
 
PIAGAM PELANGGAN / FUNGSI
Berikrar dan berjanji akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami :
 
1. Mewujudkan satu jentera pentadbiran yang cekap, pantas dan canggih dengan menggunakan teknologi terkini.
 
2. Menguruskan pengambilan kategori staf akademik bertaraf tetap, pinjaman atau kontrak (warganegara) dengan cekap dan teratur dalam tempoh enam (6) bulan daripada tarikh permohonan diterima.
 
3. Memastikan urusan kenaikan pangkat staf akademik dilaksanakan dengan teratur mengikut kriteria yang ditetapkan.
 
4. Mewujudkan satu sistem perkhidmatan yang cekap dengan mewujudkan skim perkhidmatan yang kemaskini dan terkini bagi semua kategori staf.
 
5. Memastikan urusan kenaikan pangkat dan tatatertib dikemukakan kepada Lembaga berkenaan dalam tempoh satu (1) bulan sekiranya semua maklumat dikehendaki lengkap.
 
6. Memberi peluang yang sama kepada semua kategori staf untuk mendapatkan peluang menjalani latihan
 
7. Melaksanakan program latihan kepada staf Universiti dengan teratur dalam tempoh tiga (3) bulan daripada tarikh penerimaan permohonan dengan syarat menerima dokumen yang lengkap.
 
8. Menguruskan Permohonan melanjutkan pelajaran dan permohonan biasiswa dalam tempoh (3) bulan daripada tarikh permohonan dengan syarat permohonan yang dikemukakan adalah lengkap.
 
9. Menguruskan permohonan seminar/konvokesyen/ latihan praktikal dalam tempoh satu (1) bulan sekiranya permohonan adalah lengkap.
 
10. Menguruskan tiket penerbangan dalam tempoh tiga (4) minggu sekiranya permohonan adalah lengkap daripada tarikh permohonan.
 
11. Memastikan keselamatan adalah sentiasa terpelihara.
 
12. Menguatkuasakan disiplin dan peraturan yang telah ditetapkan undang-undang dan peraturan keselamatan yang digunapakai oleh Universiti.
 
13. Menyediakan perkhidmatan kawalan lalulintas dan menentukan pergerakan kenderaan bergerak lancar.
 
14. Menyelaras tempat letak kenderaan pada majlis Universiti dijalankan agar sentiasa teratur dan memenuhi keperluan semasa.
 
15. Menerima setiap aduan dengan mesra dan cekap, salinan aduan akan dikeluarkan dalam masa 3 hingga 5 minit .
 
16. Menguruskan perjalanan perkhidmatan kenderaan, pas pekerja dengan jujur dan amanah serta mengeluarkan resit rasmi bayaran dalam masa 3 hingga 5 minit.
 
17. Menyediakan dan memajukan laporan kemalangan, kemalangan nyaris dan penyakit pekerjaan kepada Naib Canselor dan Pejabat Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan Negeri Johor dalam tempoh 72 jam bagi setiap kejadian.
 
18. Melayan pelanggan dengan adil tanpa ada sikap pilih kasih.
 
19. Menguruskan kemasukan pelawat dengan mesra dan cekap.
 
20. Memastikan semua surat yang dikemukakan ke Pejabat Pendaftar diberi maklumbalas dalam tempoh 10 hari bekerja (bergantung kepada jenis surat).
 
21. Memastikan email yang dikemukakan ke Pejabat Pendaftar diberi maklumbalas dalam tempoh 14 hari.
 
22. Melaksanakan urusan kad matrik dalam tempoh 15 minit tanpa masalah sistem rangkaian.
 
OBJEKTIF KUALITI
 
1.Memastikan sekurang-kurangnya 90% aduan berkaitan perkhidmatan fasiliti (di bawah skop tugas BPF) diselesaikan dalam tempoh tidak lebih dari empat puluh lapan (48) jam.
 
2. Memastikan sekurang - kurangnya 90% pengisian perjawatan tahunan tercapai dan proses lantikan (dari mula iklan hingga surat tawaran dikeluarkan) selesai dalam tempoh kurang dari enam (6) bulan.
 
3. Memastikan proses penyerahan tuntutan khairat kematian kepada staf dan waris selesai dilaksanakan dalam tempoh tujuh (7) hari selepas permohonan.
 
4. Memastikan indeks kemalangan jalan raya dalam kampus tidak melebihi 0.1% setahun daripada jumlah kenderaan berdaftar.
 
5. Memastikan 100% staf yang layak dinilai selesai proses Laporan Nilaian Prestasi Tahunan (LNPT) dalam tempoh yang ditetapkan.
 
  • Hits: 3070